O klientovi

JLM je Holandský výrobca aditív pre osobné a úžitkové automobily. Vynikajú vysokou účinnosťou v znižovaní emisií CO2, čistení komponentov palivového systému a DPF filtrov. Zároveň predlžujú životnosť drahých súčiastok ako je turbo, DPF, EGR, vstrekovače.

Výzva

Slovenský distribútor začína s distribúciou aditív a predajom prostredníctvom e-shopu.

Cieľ spolupráce

Cieľom zákazníka bolo získanie nových zákazníkov pre maloobchodný predaj cez e-shop a rozšíriť povedomie o značne na slovenskom trhu.

Ako sme postupovali?

Výber platformy

Konzultovali sme výber technického riešenia e-shopu. Ako vhodné alternatívy prichádzali v úvahu riešenia na mieru postavené na systémoch Prestashop, Woocommerce a e-shop na prenájom postavený na platforme Shoptet.

Pre čo najrýchlejší rast e-shopu si klient vybral systém Shoptet. Tento e-shopový systém ponúka na začiatok všetky nevyhnutné funkcionality, avšak pre zabehnutý e-shop ktorý potrebuje funkcionalitu na mieru má značné obmedzenia. Na začiatok Shoptet bohato stačí, investícia do marketingu má v začiatku predaja produktov na internete lepšiu návratnosť ako samotné riešenie na mieru. Samozrejme to platí pre Shoptet, ktorý má všetky potrebné funkcie a predaj je možné spustiť rádovo v dňoch.

Stratégia

S klientom sme sa počas konzultácii dohodli na základnej stratégii ako začať s predajom aditív. Stratégiu tvorila SEO optimalizácia, ktorá prinesie pravidelnú návštevnosť, reklamy v Google Ads, Facebooku a dynamický remarketing pre opätovné oslovenie návštevníkov web stránky, ktorí nenakúpili.

SEO optimalizácia

Pripravili sme dôkladnú analýzu kľučových slov a klientovi sme poradili ako využiť kľúčové slová pri tvorbe obsahu a optimalizácii stránok pre vyhľadávače.

Reklamy v Google Ads

V Google Ads sme vytvorili a sputili produktové kampane, ktoré e-shopu priniesli okamžitú návštevnosť.

Reklamy na Facebooku

Na Facebooku sme využili reklamy na základe produktového feedu. Oslovili sme cieľovú skupinu – ľudí, ktorí si potrpia na starostlivosť o svoje auto. Pravidelnou optimalizáciou kampaní sme zlepšili výkonnosť a dosiahli veľmi dobrú návratnosť.

Nastavenie Google Analytics

Na web sme integrovali analytický nástroj Google Analytics. Zároveň sme nastavili prostredníctvom služby Google Tag Manager konverzie nevyhnutné pre sledovanie výkonnosti. V rámci integrácie Google Analytics sme nastavili klientovi rozšírený elektronický obchod pre detailné sledovanie výkonnosti e-shopu.

Výsledky

Ako najlepší predajný kanál sa nám osvedčil Facebook. Vďaka dynamickým reklamám a remarketingu sme klientovi zabezpečili objednávky s rozumnou cenou za privedenie zákazníka a dobrou návratnosťou.

Zároveň musíme pochváliť klienta vďaka skvelým výsledkom v návštevnosti z vyhľadávačov. Kľúčové slová a dáta, ktoré získal ako výstup analýzy kľúčových slov zapracoval do stránky na výbornú. Vďaka tomu dlhodobo získava takmer polovicu návštevníkov z organického vyhľadávania.

2,61 €

Priemerná cena za nákup

598 %

Návratnosť predajných kampaní FB

1110 %

Návratnosť remarketingu FB

Ďalší priebeh spolupráce

Napriek krátkodobej kampani pre rozbehnutie e-shopu sa nám počas 5 mesiacov podarilo dosiahnuť výsledky za ktoré by sa nehanbili ani väčší klienti.

Chcete aj vy vstúpiť na slovenský trh v ecommerce a hľadáte spoľahlivého partnera? Kontaktujte nás. Pomôžeme naštartovať aj vaše podnikanie na internete.